tisdag 13 januari 2015

Trött på rött


Under mitt nästan två månaders blogguppehåll har jag ägnat mig åt att sticka. Det är skumt att jag hela tiden ska överdriva vissa aktiviteter, men är man periodare så är man. Jag har som ni vet en viss förkärlek till rött och visst är det snyggt och färgen passar mig också men allt behöver ju inte vara rött. Nu hade jag en massa garn i just rött så jag satte igång och stickade. Jag hade några andra restfärger också och så har jag kompletterat med mörkgrått till en av halsdukarna.


 Dessa alster ska jag lämna till Hjälpstickan som vidarebefordrar 
dem härbärgen i Stockholmstrakten


Barnvantarna kommer jag att behålla, ibland kommer barn till oss som behöver
 låna något värmande till händerna


För ca en vecka sedan stickade jag mössa och fuskpolo till syrran och det var så roligt att sticka i en annan färg än rött.


Bilden har jag lyckats kopiera från hennes FB-sida 
eftersom jag glömde att dokumentera

Idag var jag i garnaffären för att köpa på mig mer garn i lite trevliga färger för att göra ytterligare en mössa och halsduk till behövande. Tyvärr så var det ganska så utplockat på färger i den garnkvaliten som jag ville ha så jag kanske tar en vända till någon garnaffär i stan i morgon

Att sticka är ren terapi och avkoppling och att dessutom se hur användbara saker växer fram är en ren njutning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar